Tuesday, August 12, 2008

Life sebagai seorang `Bujang'!


askum wbt..ape kabar semua??..ermm...ini malam aku demam..tp ku kuatkan semangat utk terus meneruskan aktiviti ku!!...heehee..gi mancing jer pon..ni pon baru je balik dari Kemensah...sane ade kolam ikan..untuk memancing la..kene bayar 20rm for 3 hours..abg tu kate tadi kalau bayar lagi rm5..sampai pagi ley pancing!!...ya Allah lame nyer ko nak pancing..aku ni beginner...3 jam satu ikan pon x dapat..doksoh aa tunggu sampai subuh..haha..tp kalau ikut kan ok jugak..mane la tau Allah nak kasi rezeki kan..abes mancing ley terus subuh kat masjid klang gate..tp takpela lain kali puler la..arini sekor pon tak dok..dok menjadi..tp takper la..dah kenyang dah ikan2 dalam kolam tu..di makan nye hotdog yang aku letak sebagai umpan di mate kail tu..huhu...same la nasib 2 rakan ku...Dr.Abu and Bija..xpe2...next spot,Bagan Lalang esok...tgk la mane tau sane murah rezeki dapat sekor dua..InsyaAllah..tp mancing ni kene banyak bersabar...tp kalau tgk abe depan tu sreeeeeeee sreeeeee duk tarik joran dia..panas jugak ati ni!!...takpe2...sabar yer pok wang...sabar tu sebahagian daripada Iman..dan sabar itu sifat2 orang yang berjaya..dan ingat lah..orang yang berjaya adalah orang yang bertindak sebelum berkate kate..bukan ge mungg...belom ape ape dah.."yeahhh malam ni 4-5 ekor kot!!"...mung dok soh mimpi aaa..cakap besorr...haha...
Ini lah hidup sebagai seorang bujang...aku sore je bujang...hok 2 lagi ade doh bini...bukan bini btol la..bini in the making..insyaAllah..tahun depan la..ku doakan korang kawin cepat deh..seronok tgk kawan2 kawin nih!...erm..aduyaiiii dah 4 pagi...guane nak bgn kol 8 pagi nihhhh...oopss..Astaghfirullah...bangun kol 6 kot..tak dapat ke masjid di rumah saje la subuh...kalu ade bini ni boleh gok mintak tulung kejutkan..bukan ape..badan ni penat..plus tgh demam sebenarnyer...jadi kol 6 subuh tu..confirm kene marah ngan bos...tapi dakpe...bese dah...so program esok..nk gi physiotherapy..kol 9 sbnrnyer..kat ampang putri...haish..admitkan ku saje la..eh jangan2...minta jauh...pastu lunch di tabung haji..testing makanan sbnrnyer..untuk majlis reza this coming saturday..si Dia~~ x nk dtg ker??...haha...
Arini aku belaja bende baru..camne nak pasang mate kail..haha..teruknye aku ni...tp takpe..skang dah blaja..ley la gi mancing lagi..respect la orang2 yang kuat mancing n berjaya dapat ikan ni..mmg kene ade kesabaran yang tinggi...bukan cam aku ni...mancing 3 jam..abes air 100plus sebotol besar...ikan pon xdak..last2 gi mamak makan maggie goreng.. :)
Dah lame x gi masjid..rase jahil sangat diri ni..erm..."Demi masa!!...manusia sentiasa berada dalam kerugian.."kate bos setiap kali balik dari masjid kalau aku x ikut...Ya Allah ampunilah aku..aku yang rugi..aku yang jahil..kau berikanlah aku nur..petunjuk dan hidayat..Amin Amin Amin Ya Rabb...
wslm..
Cptn Botak ~penat memancing~

No comments: