Friday, August 29, 2008

Ujian kembali lagi...

Assalamualaikum Wbt..anda sehat??...saye sihat Alhamdulillah...
Lumrah kehidupan manusia..Allah akan menguji kite dari pelbagai segi..untuk menilai tahap keimanan seseorang itu...dan dari situ la kite akan maju ke depan..dari situ la kite akan terus berjaya...berjaya ke penghujungnya...InsyaAllah...
Which is better...friendship or relationship?...whats the diff??..rase macam same je kan..
FRIENDSHIP:
1.the state of being a friend; association as friends: to value a person's friendship.
2.a friendly relation or intimacy.
3.friendly feeling or disposition.

RELATIONSHIP:
1.a connection, association, or involvement.
2.connection between persons by blood or marriage.
3.an emotional or other connection between people: the relationship between teachers and students.
4.a sexual involvement; affair.

Macam same je bunyi nye...tp kalau di berikan 2 pilihan..tentulah ku pilih friendship..sebab ape tu x payah la diceritakan panjang lebar..
Esok aku akan ke Perak di siang hari dan ke Bagan lalang di sebelah petang..meraikan kemerdekaan negara yang ke 51..hehe..menghabiskan hari hari terakhir sebelum kembali ke bumi soviet yang x best langsung tu dengan niat menamatkan pengajian ku sebagai seorang doktor..tamat bukan maksudnye abes blaja..tp bermaksud melepasi stage pertama untuk mencapai cita2 ku menjadi seorang doktor yang berjaya..InsyaAllah...

Seorang gadis muncul dalam hidup aku pada cuti summer kali ni..bukan pertama kali aku berjumpe dengan nye..berkenalan sudah lame..tapi berkawan boleh dikatekan baru saje..secare terus terang aku gembira berkawan dgn dia..dan banyak persamaan antara kami..buat mase ni aku takkan melakukan ape ape di luar jangkaan!..hehe..kerna aku sayang akan friendship ini..dan kalau la empunya badan terbukak blog ni..dan ade membace.."its up to me and its up to u" nak paham kan ape yang tertera di hatikosong@blogspot.com. ...yang penting..aku mmg ikhlas nak mengenali diri kamu!dan menolong kamu..dan menjadi kawan kamu..n if anything happen..itu semua di luar kuasa kite..Allah yang tentukan..

haih..nak balik ukraine dah..lately sebab nak balik ukraine ni..ari ari sakit perut..makan nasik dagang diarrhea..makan nasi tomato diarrhea...makan rojak sakit perut..aduyai camne ni..adekah aku ni anak jati ukraine??...hahah jgn la harap..

Kenape kite selalu memikirkan hati dan perasaan orang lain?kenape kite sanggup menggadaikan kebahagian yang di cari untuk mengekalkan 'friendship' yang sudah lame kite bina?..kenape susah untuk berkate direct.."will u marry me?"...cewahh...astaghfirullah..kenape susah bagi kite meluah kan perasaan secare direct?..Kenape masalah yang kecil suka diperbesarkan??...kenape keburukan manusia sentiasa di ingat tetapi kebaikan sentiasa di lupakan??..Kenape kite suke berdendam..dan tidak mahu kedamaian???...kenape simpan tp tak nak luahkan??....kenape kenape kenape....wallahualam..walaupun di penuhi kenape..tp Alhamdulillah syukur pada Allah..kini aku tenang dan happy :)

Cptn Botak

Aku adalah lumpur hitam..
yang mendebu..
menempel di sandal dan sepatu..
hinggap di atas aspal..
terguyur hujan..
terpelanting..
masuk longkang..
siapa sudi memandang...
atau menghulurkan tangan?
tanpa uluran tangan Tuhan..
aku adalah lumpur hitam..
yang malang..

No comments: