Friday, August 22, 2008

Sempurna...


Askum..ape kabar semua jika ada yang membaca...tanpa ku sedari..sudah hampir dua bulan aku duduk di malaysia...cepat btol mase berjalan...pejam celik pejam celik saje...baru semalam rasenye aku pulang ke Msia mendarat di KLIA....mase itu emas...setiap detik amatlah berharga..sesungguh nye awak dalam kerugian...kate kate bapa ku ini sentiasa bermain di kepala bile aku rase mase ni bergerak sepantas kilat..abah kini berade di Sarawak..ade kerja di sane..tinggal la aku sorang di rumah..hmm...mak nye kerja..x pe la...
Arini aku dinner bersame mama reza n kak yana..chef arini kak yana and aku...kak yana masak meehoon...aku plak wat lasagna..tp lasagna ku tak la sehebat lasagna sifu yang mengajar ku tu..haha...mkn mkn sembang sembang gekal2...rase best la plak ade sorang kakak...hehe...tp mmg skarang dah ade pon...hehe..
Kadang kadang aku berfikir..dalam 5-6 bulan ni...macam macam berlaku dalam hidup aku...macam macam yang aku lalui...hingga la sampai satu tahap aku rase macam.."xde masalah dalam dunia ni yang xde solution...semuanye ade je penyelesaian dia".. aku rase tenang btol...happy...rase macam terbang kat awan je...cume satu je kadang2 bermain di kepala...perlukah kite bermusuhan sesame manusia?..perluke kite simpan sifat dendam pada manusia..?perlu ke kite berdendam hingga memutuskan silaturrahim..aku rase ni semua x perlu..ni semua ketentuan Ilahi..ni qadaq n qadar..tp kenape manusia suker berdendam..kenape umat Islam sering bergaduh sesame saudara sendiri..dan pade diri sendiri juge...kenape perlu ade rase ego untuk berkawan dan lupe kan masalah silam..ni lah dia jika kite membuat keputusan x berlandaskan Islam...mengikut hawa nafsu..
kadang2 aku nak sangat balik ukraine cepat..di sane diri ni lebih terkawal...kurang entertainment..x de la lalai sangat..walaupun aku tau diri aku ni hina dan sangat jahil..tp aku cube perbaiki diri dari hari ke hari..muhasabah diri..InsyaAllah satu hari nnti..Allah akan beriku petunjuk untuk menjadi hambaNya yang lebih bertakwa..
Setiap kali berkumpul dengan kawan2...pasti timbul soalan..."wei wan,jom gi kursus kawin..dah naik seminggu dah!...ade qiam semua..hahaha..."..calon pon xdee....ye ke calon xde...atau calon ade dekat depan mate tp x berani..wallahualam..sampai mase...ade keberanian..akan ku cuba...cuba dan cuba lagi...seperti ku katekan kepada seorang teman..jika ade peluang...ruang dan takdir..pasti nye ia berlaku jua..InsyaAllah...Usaha...Doa...Tawakkal...Askum

Cptn bOtak
~SemPurNa~

No comments: