Friday, June 13, 2008

Alhamdulillah...syukur pada Allah..

aarr.....lega nye hati....lega tersangat sangat lega..akhirnye berjaya la jugak melepaskan diri dari infectious disease yang memeningkan lagi meletihkan otakku...alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi..yang maha Esa...

"aura baca terus terusan tanpa bercakap"...berguna jugak skill ni...(dalam situasi genting je la..)..tapi kalau ade mase lebih...yang boleh dikategorikan x genting..jgn gune skill ni!!!!!!...arghh...naik gile dibuatnye ya Allah...3 ari lepas merupakan antara ari ari yg sangat memenatkan aku dari segi zahir..mahupun batin!...bayangkan keadaan di mane aku kene abes study subjek yang merangkumi 2 semester dalam 3 ari...arghh....macam macam jadi...antaranya..

(1) menulis ayat dalam keadaan terbalik dengan tidak sengaja....maacam tulis jawi..tapi huruf rumi..tatau la camne jadi camtu...

(2) Buat pertama kalinye aku rase otak tersangat la tepu n sendat lagi mampat....rase nye takde tempat dah nak selit lagi...

(3) n buat pertama kalinya aku diganggu delusion dan hallucination di mane ayat ayat dalam buku yang aku bace sedang menari menari....teringat la plak hallucination time makan magic mushroom mase di amsterdam..tak percaye tanye topek...

...nanti aku cerita pengalaman makan magic mushroom di akhir rancangan...

begitulah kisah infectious disease...aku kurang berminat dengan subjek ni sebenarnya...tp memandangkan subjek ni penting utk penyakit2 berjangkit di Malaysia seperti Malaria...(last year time praktikal kene tanye....time tu takley jawab,tp insyaAllah summer ni bley la jawab..)..jadi kene la belajar jugak....

Alhamdulillah satu lagi paper yang menyakitkan kepala dah tumpas...tambahan lagik!...examiner aku ari ni baik ati...baik gile n seorang yang gentleman..(ni mengikut Bin la...kalau ikut aku, dia seorang atuk yang baik ati)...
Kisah nye camni....di tanye pada aku....."berapa markah ko nak?"...tanpa melihat zachut book aku....aku cakap la...."ermm....4 sir".....dia tgk markah kelas aku...pastu cakap..."kalau nak 4 dah dapat dah.....lebih tanak???"....aku terkejut...x pernah2 cikgu offer aku 5...pastu aku pon jawab.."kalau nak bagi ape salahnye"...haha....walaupun dalam ati, aku tau aku x layak berdasarkan komitmen yang aku bagi sepanjang 5 tahun belajar kat csmu...
pastu jawab punya jawab....akhirnya dapat la 4....tapi yang penting pesanan dia kat aku...

Dia tgk markah difzacut n markah exam social medicine aku...pastu tanye..."uish...apsal teruk ni???"....aku pon...hmm..mengeluh...perlu ker setiap exam aku bgtau yang aku ade masalah sket semester ni...aku pon jawab.."erm...malenki problem v eta semester"...dgn grammar yang salah...maksud nye...ade skit problem kecik la this semester....pastu dia ckp kat aku...

"Erm....ko sebenarnye boleh dapat 5...ko boleh buat lebih bagus...lebih baik...ko kene keje lebih..aku yakin kalau buat sungguh ko akan berjaya.."..lebih kurang camtu la bunyi dia yang aku faham...waa salute la prof!!!!!!!...terus berkobar kobar semangat aku....yes prof...InsyaAllah i ll do better..not for marks...but for Islam...for my family...friends....
Terima kasih pada syahril yang ajar aku malam semalam n kawan2 bilik yang doakan n berikan aku semangat untuk infectious ni....yeahhhhhh....(ahahahha...baru abes paper kedua...ade lagi 3 paper tp seolah dah abes exam...)

Adakah Dia~~ mendoakan aku..???....mesti la :)...haha...Dia~~...pembakar semangat!!!

...Berbalik pada magic mushroom tadi..sejenis mushroom yang name saintifiknye...PSILOCYBE CUBENSIS...telah pon aku cube mase eurotour ari tu...dekat amsterdam...benda ni legal...belajar pasal hallucination delusion illusion cardioversion kerusi kusyen....kitorg pon bercadang untuk try...nak experience sesuatu yang baru la...macam mane perasaan berada dalam wonderland..haha astaghfirullah...kitorg pon makan mushroom tu...(ingat!!...satu kotak yang dibeli sebenarnya untuk 2 portions)....so yang beginner tu jgn amik banyak sangat sebab ley membawa kepada kematian....ya Allah...so aku n topek pon beli la...dia ade mild....medium and high effect....kitorg ni berlagak sangat so kitorg belila yang medium effect...di mane effect dia MashaAllah....jap sebelum tu....mushroom ni diorg jual dekat "smart shop"....di mane kedai ni dekat amsterdam ade semua info pasal magic mushroom and soft@mild drugs.....jadi aku n topek pon beli and kitorg makan mushroom tu dengan hotdog yang HALAL...hotdog tu halal...
selepas 30 minit...takde hasil...harga dia dah la 12euro...xde hasil plak...sepatutnye hasil dia dalam 30minit dah ade...bermula dengan ketawa terus terusan...40 minit xde....tibe tibe....selepas sejam lebih...topek mule mengarut...

botak....asal aku lemah ni...aku time tu yang tengah agak kecewa dengan mushroom tu...malas nak melayan si topek ni...dia duk ngarut...mane jari aku ni..sengih sorang2...siot btol...dah la encik wira...duk ngarut2 skali aku lesing kang...time tu aku duduk atis katil double deck...aku duk atas...tibe tibe...lepas 2 jam...aku nak cube turun katil...tibe2 rase jauh la plak lantai...sudahhh...its coming.....welcome to disneyland!!....bermula la experience yang susah dilupekan...

...bermula dengan gelak ketawa yang berterusan terusan sampai asphixic stage!!...argh....aku gelak cam nak mati..ya Allah...aku takley stop gelakkkkk....aduh sakitnye ati....aku sampai ckp kat topek.."pekkkk...hahhahahah....aku...aku...aku x ley stopp gelak!!!...hahahhaha...."....aduh skang ni pon aku nak tergelak...time gelak tu...rase nak kencing semua ade...tp aku terus terusan bergelak....abes ilmu aku time tu rasenye...penat....gelak takley nk stop....and aku mule la mengarut.....aku ingat lagi,lepas ketawa tu aku pergi toilet utk kecing...sebab dah x tahan sangat....dah la duduk hostel tingkat atas skali....nak jalan pergi toilet tu...bapak la susahhh....aku rase terhuyung hayang...seolah aku ade sayap and berterbang terbangan...masuk toilet....semua putih...cahaya satu toilet!!....ya Allah...mane lah lubang tandas tak jumpe(...lubang tandas depan mate mase tu..).....carik carik jumpe...bab urination malas cerite la...pastu dah abes...masuk bilik balik....cam biasa topek pon tengah mengarut gile time tu....dia kate tgn dia hancur la...jari dia bergerak laju gile la...time tu aku cube buat romberg test utk tgk aku ley balance tak...hampes...jatuh aku..hmm...best tu best effect dia...tp penat la...tibe tibe aku rase haus..dahaga...aku amik air mineral..nak minum...tibe2 aku stop...aku angkat botol mineral tu...tgk dalam "botol mineral" tu.....wahhh!!!!...ade sampan dalam botollll ni!!!!!....cam ni aku nk minum air ni topek....hahahaha....aduh haus nye...time tu aku tgk topek...dia tgh duduk kat katil dia...tibe tibe topek yang sehensem encik wira ni berubah!!!!.....dia menjadi seekor tikuss...cantik je idung dia memanjang....and ade ekor.....astaghfirullah....cuak aku..."pek!!...ko jadi...jadi...tikussss...hahahahahah!!!"....aku yang dah penat ni....start baring kat katil...sambil perhatikan celah celah katil....aku ternampak plak lorong2 kecil macam jalan dekat Italy....aduh.....nak hallucination kat situ jugakkkkkkk....aku alih badan ke arah lain...plak dah...aku rase macam baring atas bukit dimana aku adalah giant yang besar...n sekeliling aku ade rumah2 kecil....siap ade pokok...nasib xde air terjun...mau aku pi minum air dia...banyak lagi la effect...antaranya aku rase macam berada di dalam sampan...dibawa air ke negara jiran europe yang lain...dari Paris (eiffel tower muncul 2-3 tiang)...tibe2 aku berada di depan Taj Mahal..ya Allah...n tibe2 sampai ke Beijing kot...penat tol aku malam tu...yang paling best tibe2 sekeliling aku jadi crystal yang bersinar and warna warni....dari crystal berubah jadi bawang....yerrrrrrrr.....aku duduk dalam bawang...n dari bawang berubah menjadi bola rugby....aku tinggal dalam bola rugby....x ley blah tul....banyak lagi experience aku yang pelik2 malam tu....macam tu la kesan magic mushroom yang legal di Amsterdam...pada sape nak try utk belajar...bukan sebab ketagih...pegi la...its a good experience...konfem aku sumpah korang xkan lupekan sampai bile.....(tp lepas aritu korang akan rase lesu abes....so kalau nak makan,make sure tak balik esoknye...)...sekian...nak tido and pegi smayang jumaat...cerite pasal dunia....study tanpa henti...sentiasa la ingat...
...manusia dan jin dijadikan Allah..x lain dan x bukan...adalah untuk sembah dan beribadah kepadaNya...sebok tentang dunia...akhirat jangan pula di lupa...wslm..


aku yang bersyukur..
Cptn Botak

No comments: