Monday, June 23, 2008

Satu jer lagi...InsyaAllah...

pejam celik...pejam celik...pantas nye mase berlalu....rase baru jer aku bercuak cuak pasal 5 exam yang aku kene lalui...rase nye baru jer aku duk mengeluh merungut pasal social medicine...n now..tinggal satu jer lagi paper...pediatrics..ya Allah..cepat nye mase ni berjalan!!..
hmm..x lame lagi, kalau diizinkan Allah...aku akan pulang ke Malaysia..insyaAllah hari Isnin 30june..dan dijangka tiba di KLIA jam 840 pagi 1 July..banyak nye kerja di Malaysia nanti...ishhh...aku ni exam pon belum habis, dah sebok berangan tentang Malaysia..bak kate sorang kawan"..belajar jer...abis kan exam...Malaysia tu kekal x lari kemane.."..hehe...
Usaha...Doa..Tawakal pada Allah...~tangga kejayaan seorang hamba~

..aktiviti harian seperti biasa aku n yazeed akan ke padang utk jogging..(kitorg berdua jer yang gemuk dalam bilik 402 ni...yang lain keding jer...)..lepas tu seprti biasa la balik bilik...and bersantai sembang sembang dgn mmber2 lain (zam, topek, syahril, and zul...tapi tadi zul dia tidoq sebab dia pon exam psychiatry)..bermula la satu perbualan yang agak panas...

Yazeed: Ish..bapak aku ckp tadi (lupe la bapak ke mak)...kat msia skang nak makan at least 6ringgit baru lepas wei...bapak aa mahal!

Zam:haa...aku dah kate aritu...mak aku dah kate....mmg mahal..sian orang kampung aku...

~~ermm...macam tu la sket2 perbualan kitorg...panjang lagi sebenarnya and panas jugak!!...ade member yang ckp sian orang kampung kene bayar mahal..yang duk bandar lak ckp...kat bandar pon susah...sebab dah la ari ari kene drive..kalau nak gi LRT pon kene gi station naik kete or bas...tambang bas dah naik...bla bla...

pada pendapat aku yang duduk di oversea buat mase ni...beras naik harga...minyak naik harga...secara logiknya..bile minyak naik harga,automatik benda2 lain semua naik harga...dan memang susah la untuk segolongan pihak yg berpendapatan rendah..yang berpendapatan sederhana pon merasa la jugak...tambahan lagi ley dikatakan majoriti orang di Malaysia semuanye berkereta sendiri..yang di kampung,yang jadikan bas sebagai pengangkutan utama pon rase jugak...tambang bas naik...ley dikatakan semua pon merase...

ape ape pon...ape yang aku cuba sampaikan dekat sini..ape ape pon terjadi..bagi aku...daripade kite duduk mengeluh..daripada duduk boikot ke..bangkang sane bangkang sini...lebih baik kite carik initiatif..macam mane nak jadikan masalah ni sebagai batu loncatan untuk kite lebih majukan diri...cari care supaya masalah ni tak menjadi beban kepada diri dan keluarga..xde masalah di dunia ni yang xde jalan penyelesaian..semua ade jer dia punye antidote..(zam suker sangat ckp pasal antidote heparin=protamine sulfate)..heehee...jadi jangan susah hati...insyaAllah bagi mereka yang berusaha...Allah akan tetap membantu dan mempermudahkan urusan harian kite...Wallahu'alam...wslm

1 comment:

mamaAsyfa said...

hehe..satu je lagi weh...chiayok2! ko best aa..gap 5 hari nk ke peds... sempat ulang 8 kali tuh...hehe.