Wednesday, June 25, 2008

Dia~~...

“Aku rase sungai nil dan mesir…itu jodoh..senang ya..kalau kita bias bertemu dengan jodoh..yang diberikan tuhan dari langit..”~Maria~…

Hmm….ni lah antara skrip dalam movie Indonesia “Ayat-ayat cinta”…mulanye aku mmg x nk tgk cerite ni..maklumlah…jiwangnyer..and aku agak bosan la dengan cerite cinta Indonesia yang kebanyakannya punyai jalan cerita yang similar.. “wei..ko kene tgk cerita ni wan..berlakon di Mesir”... lebih kurang macam tu la ayat zul mase dia tgk…aku pon fikir..macam menarik..nnti la aku tgk lepas abes surgery…

Jadikan cerita..aku pon tengok movie ni…semalaman..lame la pula criter ni.lebih kurang 2 jam lebih rasenye..siap berhenti rehat utk solat subuh dan sambung tgk..haha..bagi aku cerita ini unik…dan aku sangat tertarik dengan watak2 dan mesej yang cube di sampaikan…dan ape yang dikatakan dengan jodoh…cinta…persahabatan…poligami??..hehe..yang pastinye…wanita yang berwatakan “Aisha”…sangat menarik perhatian aku…Adekah wanita sebaik itu dalam dunia ni ari ni??!!!!...hehe..mesti la ade..usaha mencari nye saje tiada…jikalau aku berusaha lebih..insyaAllah aku akan dapat berjumpa bersama Dia~~..Allah sentiasa bersama orang orang yang berusaha..

Aisha…watak yang sangat cantik dari segi luarannya..pertuturan nya…sopan santunnya…alangkah best nya kalau aku dapat berjumpa orang sebegini…wallahu’alam…bertudung cantik..menutup aurat..berjubah..bersopan santun…mentaati suami…susah dan senang nye bersama..cantik..beriman dan bertakwa…dan boleh dibimbing…dan turut same membimbing…best nye idup aku kalau ade orang seperti Aisha…walaupon Aisha itu satu watak dalam filem saja…aku yakin..masih ade perempuan seperti ini di luar sane..Ya Allah…kurnikan la seseorang sebegini criteria nya kepada hamba Mu ini J ..

Filem ni juga menunjuk kan bahawa bukan mudah bagi kita untuk berpoligami..memang sukar..walau pun aku x berniat and insyaAllah la xde niat untuk berpoligami..tapi untuk berlaku adil untuk amatlah sukar..adalah sukar untuk kite berlaku adil kepada seorang isteri…apatah lagi 2 isteri..3 isteri…wallauhu’alam…

Persahabatan… sering aku berfikir… “aku nak buat baik dekat perempuan ni…tapi karang kalau aku terlebih baik..terlebih rapat…ade kah aku akan mempermainkan perasaan dia??...” ..persahabatan yang akrab..sering di persalahkan maksudnya…ade kah ini persahabatan..atau percintaan??...problem sebegini selalu menjadi penyebab putusnye silaturrahim sesame insan…stress dan sebagainya…lumrah kehidupan setiap manusia punyai perasaan tersendiri.. begitu juga dengan aku…. Walaupun Dia~~ masih belum menerimaku…namun aku cuma berharap agar boleh menjadi kawan kepadanya… bak kata Dia~~..lebih tu Wallahu’alam..

Jodoh itu rahsia Allah…kite hanya lah berusaha…Allah yang menentukan… indah nya dunia ciptaan Allah ini..siapalah agaknye jodoh aku yer…hehe…Apepon…harapan aku…dan aku berdoa la agar aku berjumpa gadis seperti Aisha.. memang aku x lari laa…memang ari ari akan aku tatapi wajahnya..hehe…lemah lembut dan sangat lah bersopan bersama suami..arrr…cptn botak sudah cair..

Alhamdulillah syukur pada Allah…ari ni yazeed zam and topek semuanya berjaya dalam peperiksaan masing2… ku doakan syahril esok lulus dengan cemerlang… jadinya, tinggal satu lagi exam untuk setiap dari kami….insyaAllah..kite semua akan berjaya dan masuk ke final year…erm..tinggal setahun lagi insyaAllah…ya Allah…permudahkan lah urusan kami..tingkatkan lah daya ingatan kami…kuatkan lah semangat kami untuk terus berjuang…untuk terus menelaah..dan dengan keizinan Mu ya Allah…kurniakan lah kepada kami kejayaan yang cemerlang..dan ya Allah…izin kan lah kami menjadi doctor doctor yang berjaya..yang beriman..yang bertakwa..dan yang beramal kepada mu ya Allah…Amin ya Rabbal Alamin..~~

Aku yang masih menulis dan menulis..
Captn botak

No comments: