Thursday, June 19, 2008

syukur...

assalamualaikum....
dah lame rasenye aku x menulis dalam blog ni..maklumlah..sibuk dengan hal dunia..exam lagi..tp alhamdulillah...syukur aku pada Allah kerana telah meringankan bebanku..telah mempermudahkan urusan ku... exam yang dulunya 5..tinggal 2 jer lagi..surgery n pediatrics..erm..antara subjek yang bagi aku agak menarik..insyaAllah akan aku cube dengan sungguh2..(tapi ari ni x buat ape pon lagi..duk mengeluh aje dari tadi...hmm)...bak kate ayah aku,"3 dah dapat...4 pon dah dapat..5 biler lagi?,"..haha...aku hanye tergelak aje..."hehe...5??...hmm...tgk rezekilah abah..4 pon cantik ape...tak tinggi sangat...tak rendah sangat..tgh2..molekkk aa tuhh..."..yang penting biler di luar sane..markah setakat ape yang tercatat dalam buku zachut..skill n kemahiran di luar..wallahualam...

...sejak akhir2 ni...hip joint kanan aku sakit lah plak..risau puler...takkan mude2 dah decay..arr...jalan ok...bile nak tido dia sakit..arthritis ker?..erm...bile duduk lame..bangun jer dia sakit...clicking sound pon ade...ketak...ketak...bunyi nye bile aku angkat kaki..ape pon..terima je la..kalau Allah dah tetapkan begini..ku terima dengan hati yang terbuka :) ..

...Dia~~....ape cerite tentang Dia~~?..mungkin sibuk di Malaysia...praktikal agaknya..ape pon..dia harapkan dia sentiasa sihat dan dirahmat dan diberkati Allah selalu~~ :)..

...isnin ni exam surgery aku..satu pon belum bace lagi..diharap Allah kuatkan semangat aku untuk terus berjuang hingga ke akhirnya...kadang kadang aku sering terfikir...bermulanya exam..tibanya kesusahan...datang nye cubaan dan dugaan dari Nya..baru lah kite manusia yang lemah termasuk diri aku sendiri teringat pada yang Esa..bertambah2 amalan sunat...tapi apabila kite dalam kegembiraan..dalam kebahagiaan...berkurang lah amalan kite..termasuk diri aku sendiri...sedang kan Allah sentiasa bersama kite dalam keadaan susah dan senang...rezeki yang berlimpah....renungkan lah....ya Allah...sakitnye kaki aku ni....salam

1 comment:

mamaAsyfa said...

hehehe...pi la bc blog si Dia,kalo nk tau perkembangan dier..ko g la tgk kt page aku.ade link dier..hehe