Friday, July 11, 2008

Dari hati..


Assalamualaikum wbt...wah penat btol aku ari ni..just arrived from Banting..last night aku, topek, hasry,syimi,padil and azaad played futsal dekat klang..the game was good..although we were all pancit...ape tak nye..main pukul 11pm..but then kitorg dinner kol 930 and abes makan dalam kol 10pm..just imagine..baru makan sejam and then main...ikut ati rase nak termuntah aje...haha..but it was fun la...lepas abes main, padil anta azaad balik and aku,syimi and hasry gerak tido kat umah topek..jauh nun di banting sane...ingatkan dekat..haha..dah la penat gile..pagi semalam aku gi MINDEF..bincang2 sket camne nanti dah grad...sebab aku kene gi recruit..ade orang cakap 3 bulan la...6 bulan la...pandai2 je korang ni..pihak khidmat tentera ckp diorg akan gather semua student medic...and akan hantar recruit 3 minggu sajee...haa...and then tempat utk buat HO akan diberi atau pon buleh juge dipilih sendiri..begitu la cerite nye...x sabar la plak rasenye aku nak pakai baju askar...layan aa plak..
...2-3 ari ni aku sering plak la terpk pasal tok fatimah..ape kabar la agak nye yer tok..x pe la aku doakan tok sentiasa sihat and dipanjangkan and dimurahkan rezeki selalu...
...ape kabar la si Dia~~ yer..ape la dia tgh buat skang ni...yang tau,dia mesti tgh gembira di sisi keluarga..di katenye malas online...wallahualam.. :) ..asalkan kamu bahagia dan gembira..aku dah bersyukur..baru baru ni aku berbincang dgn abang aku tentang kawin..aku bgtau la dia yang aku ni rancangnye kalau ade bertemu seseorang yang aku btol2 nak..insyaAllah next year..aku akan minta tolong parents aku gi cop la..haha..kalau dikalangan junior pon bagus juger..hehe...tp kalau orang lain pon aku x kesah..asalkan dirinye baik..pandai jage ati aku sudeh...bukan senang nak carik isteri yang baik skang ni..dan bukannye senang nak carik lelaki yang baik juga..ingat senang nak jadi ketua keluarga??..besar tanggungjawab tu masyaAllahh..haa..aku sendiri takut ni..cakap kawin kawin...ilmu di dada ni..dah cukup ke nak bimbing keluarga sendiri..dah cukup nak bimbing isteri??..kalau isteri yang baik-baik cam dak...ehem ehem..x pe..kalau kene yang liar ker ape..haa..wallahualam la..hehe.x baik mengata..n xde la maksud aku yang liar ni susah nak jage..cume kene extra la sket..kalau si isteri liar..si laki pon same..camne la bahagia kan..baru baru ni dekat masjid ustaz cerita..dikatenye satu datang seorang isteri..ana 6 ke 7...datang..mintak tolong.."ustaz, kami tiada wang nak makan.." lebih kurang cam tu la bunyinya...di tanyakan mane suami nye..suaminye hilang ntah kemana..tgk lah tu yer sedare sedari..aku nak nasihatkan pada aku dan kawan2 aku yang lelaki..kalau kite btol nak buat keputusan nak kawin..nak jadi ketua keluarga..pk la masak2...kite cukup ke duit nak bagi diorg makan...cukup ke nak sara diorg..kena yang suker barang branded...larat ke nak bayar...x kan la dah kawin kite nak..."abah, pinjam duit...mama belanje sket.." x ley la kan...
perkara yang same aku pon pk...kalau aku nak kawin...cukup ke duit..sebab tu aku cadang lepas aku grad..aku nak tunang..walaupun tunang ni sebnrnye x yah pon wat lame2...bapak aku cakap malam ni tunang..sok pagi nye kawin...tu pon kalau ade jodoh la..n kalau la ade rezeki si Dia~~ nak kan aku...tp rasenye si Dia~~ mau bekerja dulu..terpulang la..aku nak tunang ni pon bukannye ape..takut si Dia~~ orang lain yang dapat...tp jodoh kite Allah dah tetapkan..jadinye kalau ade rezeki..Dia~~ lah orng nye...kalau x...orang lain lah..tp aku harap Dia~~ la..she's one in a million...b4 this..aku ngaku...aku hanya pandang perempuan pada rupe..dan dari situ la aku membuat keputusan..tp kali ni...aku nak pilih sorang yang mmg btol2 aku tau n yakin ley jadi teman aku ketika aku susah dan senang...some one yang aku tau ley jage family aku if one day aku kene gi outstation..someone yang akan menjadi isteri yang solehah..tp kite hanye ley merancang la kan..Allah yang tentukan..jadi ni lah plan aku...after tunang...aku akan kerja setahun...and depends la..if pihak perempuan nak kerja ke ape ke..aku tunggu :) ..actually x yah tunang awl2 pon xpe kot..tp kalau Dia~~ x nk kat aku..or ade orang lain...plan B aku is aku akan focus kerjaya aku...and let the time decide biler aku akan kawin...n bile aku akan ketemu jodoh..huhu..kire Dia~~ ni last la aku nak try..kalau x de rezeki...terpulang la pada Allah untuk temukan aku jodoh...or parents aku lah yang akan decide..life is sooo simple... :) ..kite just perlu wat tiga bende....Usaha..Doa..and tawakal..wallahualam..
wahh aku penat x abes abes nih...jap lagi nak pi beli sluar baju praktikal..beli beli beli..duit duit duit...hmm....xpe xpe..duit ley carik..aduihhhh sakitnye pale aku terantuk besi tadi ya ALLah...dah benjol..
jadinye tu jer..dari hati utk si Dia~~..ni bukan ckp kosong.. :) .. dalam hidup arini mesti lah lebih baik dari semalam..jadi aku nak ade kemajuan dalam diri aku..untuk di dunia..dan juga akhirat..insyaAllah...Assalamualaikum warahmatullahitaala Wabarakatuh..

Aku yang kepenatan.. Cptn Botak.

PS:Pek!!...duk aa dekat sikit...aduyaiii...
...kat atas tu abah mama n faiz kat pasar payang sebuk beli belah...aku cameraman..

No comments: