Thursday, July 10, 2008

Duit...


duit...duit...duit....camne la kite nak idup yer kalau xde duit...nk makan kene ade duit...nak belajar kene ade duit..nak beribadat jer free x yah duit..pendek kate...duit ni kalau xde susah juga yer...kalau sakit takde duit..camne la nak beli ubat...camne la nak dapat rawatan...yang di takdirkan kene penyakit...camne la nak operate kalau xde duit...hmm...duit duit...patut mase kecik dulu...aku buat karangan...aku sehelai duit..mesti ending aku x kesudahan..sebab aku kan duit...kalau aku dikoyak ker...terkoyak ke...terjatuh dalam longkang ke..termasuk dalam washing machine ker...tapi disebab kan aku ni sehelai wang kertas bernilai rm100...tentu aku di sayang dan di belai setiap mase..haha...aku ni bercerite pasal duit sebab hari hari aku shopping sakan...camne nihhh...aduyai...duitt...nasib la ade duit askar tuh...kalau xde...xdpt la aku nak beli barang2 yang aku nak...ni lah dikatekan rezeki masing2..ari ni ari khamis...sepatut nye aku ke masjid membaca yasin..mmg tu routine family aku...(satu family la...parents aku ari2 pon gi dgr ceramah..aku insyaAllah bile dah bersedia..aku gi la...skarang pergi yang mampu je dulu..insyaAllah)...tp arini aku bace yasin di rumah saje..sebab malam ni aku join abe aku gi main futsal..memandangkan esok aku nak gi main kat klang ngan azad topek n syimi...so aku kene berlatih la dulu nih....tadi aku pi lowyatt berjumpa same topek mimi syimi azad dan duee..dan esok pon skali lagi kitorg akan jumpe...beza nye aku lak kene drive gi klang...hmm...dah la jauhhhh...x kesah la member nye pasal...pastu aku malas la nak balik dah lewat2 penat lak tu...so aku tido umah sape2 la..umah topek kot...tapi bapak la jauh nyee nun dkat banting sane...aduyaii..tp x pe la...tido je la..in life we have to be flexible..ayah aku yang cakap camtu...tp mmg btol la...kalau kite duk mikir ni x ley jadi tu xley jadi...sampai bile nak maju..melainkan kalau dr sudut pandangan Islam kate x ley..kalau Allah dah kate NO...maksud nye mmg x ley la...kalau wat gak...tanggung sendiri la.."orang ukraine makan pengat...sendiri mau ingat la.."...kepada kawan2 ku..esok ari jumaat...sembahyang jumaat jangan tinggal...orite cioww...Assalamualaikum warahmatullahitaala Wabarakatuh..

No comments: