Sunday, July 20, 2008

Hari demi hari..

assalamualaikum para pembaca...jikalah ada...haha..
hari ini hari ahad..seperti biasa aku akan tido lewat..kerna guek x bisa tido awal..maklumlah..darah remaja yang mengalir dalam diri ini...membuatkan diri x buleh tido awal lantas kluar berjalan di waktu malam...tp jgn khuatir..aku cume berjalan berjumpa rakan2...minum2..semestinya yang halal dan dibenarkan tuhan yang esa..huh..dan berbincang tentang bisnes...untuk masa akan datang...the "FUTURE"..yang aku sendiri tidak tahu apa yang akan berlaku...
pagi tadi..bila ku bangun saja..terdengar teriakan suara dari bawah..."Syazwan!!...bangun la..kate nak 'diurut'!!"...aku masih mamai di balik mimpi2 ngeri yang sering ku alami sejak kebelakangan ini..ku perhatikan jam burukku di tepi bantal peluk kuningku...Allah..745pagi..subuhnye di mana!!...astaghfirullahalazim..lantas ku bangun dan duduk termenung..mengantuk bangat 'time' tuh..Allah saja yang tau..sejak kebelakangan nih..aku sering penat..tidak tau kenapa..sambil duduk termenung melihat dinding di depan ku...tiba2...terasa diri di awangan...sungguh selesa sekali..."syazwan!!"...aduhh...terkejut aku...ibuku sedang berdiri di hadapan pintu bilikku...'kacau btol la mama ni.....kasi cancel je la urut2 ni...bukan orang suro pon..abah yang pandai2 setting ngan pakcik masjid tuh.."...lalu ibuku pon terus menyampaikan kata2 ku pada bapaku..."eh syazwan kate cancel..!"....bapaku mula naik angin...memandangkan suasana pagi menjadi semakin riuh dan bingit...aku pon turun bersedia untuk di urut...arghh...aku x suker la diurut..aduyai...urut ler...dari jam 8 pagi..sampai lah jam 11 pagi...baru lah ku dilepaskan dari kandang 'urut'....ingatkan x kan abes...abes la jugak...sedap jugak badan lepas diurut...'massage' akan melancarkan sistem pendarahan badan kita dan seterusnya memperbaiki dan melancarkan lagi proses metabolisma badan kita..ade orang kate..buang angin dan sebagainye..asalnye...aku sakit belakang..dan kaki...sebab tu la orang tu datang utk urut..argh...buat kepala pening saja duk memikir pasal urut2 ni..
Jam menunjukkan pukul 945 malam..aaaa...penat dan malas rasenya bile dipikirkan tentang ari esok nya...bermula lah rutin harianku kembali ke hospital Sg.Buloh...x lain dan x bukan untuk berpraktikal seterus nya sebagai persediaan untuk aku menjadi seorang doktor Islam yang berwibawa InsyaAllah...masalahnye sekarang..esok aku harus ke wad Gynecology..terus terang ku katakan...aku x berminat la...haish..kenape la kene belajar gyne..
Aku baru habis melihat filem "cinta"..atau dalam bahasa 'Benggali putih'..."Love"...
filem ini filem Indonesia arahan Khabir Bhatia...seorang director terkenal di Indonesia...tgk punya tgk...baru aku teringat yang filem ini sama seperti filem 'Cinta'..yang dilakonkan di Malaysia..jalan ceritanye sejibik sejibun...cerita ini mengisahkan tentang ape itu yang di maksudkan cinta..apa yang dilalui manusia..dan apa yang penting untuk menjaga sucinya sebuah cinta itu...cinta itu x boleh dinilai dengan kata2....tgklah filem ni..bukannye jiwang ke ape...tapi seronok..aku paling suka part seorang makcik, cuba sedaya upaya menjaga seorang pakcik yang miliki penyakit otak..iaitu Alzheimer's Disease...nanti ku terangkan tentang Alzheimer's dalam posting ku yang lain..dalam filem ini...ade satu sajak..yang ku ambil kerana punyai maksud yang cantik...tapi bukan untuk diriku..untuk sepasang kekasih yang sedang bercinta..begini bunyinya...ehem...
Aku adalah kunang-kunang...
Dalam gelap aku terbang...
Dalam gelap aku terang...
Dan jadikan lah engkau senja...
Kerna gelap kau ada...
kerna gelap kau indah...
Aku hanyalah kunang-kunang...
Dan kau adalah senja...
Dalam gelap kita berbagi..
Dalam gelap kita abadi...
aku juga tujukan khas buat Dia...juga kepada sesiapa yang punyai perasaan yang sama pada diriku..kini ku hanya menunggu jawapan dari Dia...sudikah untuk terus bersamaku hingga ke akhir hayatku?...walaupun masih awal...tapi aku akan tunggu..walaupun tak mengenali diri mu...aku begitu berminat untuk mendekatimu..dengan cara apa sekali pun..

aaaa....aku mulai mengantuk...sungguh x produktif la kau ni Cpnt Botak!!...aduyai...bilik berselerak...seringkali ibuku masuk dan memarahiku...lantas dia bertanya..."Pokwang..bilik kat ukraine sepah camni ker??"...haha...mama x tau..kalau la mama di beri peluang masuk ke 402 1st hostel tu..alamatnye mama bley pengsan!!...haha..biasalah...kami bujang...
Mejaku penuh dengan buku dan envelopes...envelope ape tu eh...and then ade buku2 teks medic sikit..ini semua tuannya Dr.Faisal Adli..ntah bila dia akan claim buku2 ini..saya pon tidak tahu...yang pastinya,buku2 ini berguna juga...baru baru ini Dr Satiya suruh aku dan muiz bace tentang growth development of child corresponding to their age...Ade 4 criteria kalau tidak silap saya...Gross motor, fine motor and vision, speech language and hearing, social behaviour and emotional...dan bagi setiap criteria...ada test2 tertentu untuk umur lingkungan minggu,bulan atau tahun yang tertentu..kalau mahu tahu,silalah buat rujukan ya kawan2..menarik..
Berbalik pada bilikku...atas katilku lagi la berselerak...walaupun katilku bersaiz "Queen"...tp hanya satu pertiga digunakan untuk tido..selebihnya menjadi tempat laptop ku...dan tempat2 kotak2 dan buku2...di hujung katil ada kotak Camera Nikon D80 ku...cantik la kat situ..kalau alih rase x seronok..haha..sebelah nya ada majalah 'Digital camera'...baru bace setengah saja...disebelahnya pula ada buku motivasi yang bagus sekali..'dare to fail'..author nye Billi P.S.Lim..."when a true samurai goes into a battle, he is prepared for death but more often than it is the opponent who meets death"...di belakang nye pula ade lagi satu buku...'7 habits of highly effective people'..written by Stephen R.Covey...masih belum ku sentuh...a ha...'Manual of Neurology'...adams and victor's..dan sebuah novel sastera kumpulan utusan...yang baru ku baca 8 mukasurat tp sudah pening kepale...hah...kesimpulannya..pemalasnye aku niiiii......satu pon x abes bace lagi..ntah2 sampai aku tertimbus dek buku2 cerita, ilmiah dan motivasi...still tak abes bace lagi..haha...
Ok la..perut ni dah berbunyi..hasilkan gerakan peristalsis..menunjukkan perlu diisikan makanan sikit..sampai di sini saja...wslm..

Kotakan kata2 kau!!!..
Cptn Botak

No comments: