Thursday, July 24, 2008

Medicine of the Prophet..


Assalamualaikum...
Jam berdetik..mase berjalan sepantas kilat!!..dah pukul 0058...aku baru balik dari luar..jumpa member2 promote masuk RUN'08 presented by SUBARU...haa..masuk saje saje je...tak target pon nak dapat hadiah.. :) bukan tak target..xde harapan kot!!..haha..
ape ape pon..ari ni telah aku lepas satu ujian..n aku berjaya sampaikan pada Dia~~..lepas ni terpulang pada jodoh saje..tak payah la aku risau2 lagi..go with the flow...ade rezki ade,xde sudeh...
Tengahari tadi lepas lunch dengan big boss di 'Laksa Shack' Alpha angle wangsa maju..aku ke MPH Bookstore..dengan harapan nak tambah koleksi buku yang semakin menimbun atas katil aku..haha...belek punye belek..sbnrnye diorg ni pandai betol la menarik pembeli...luaran buku skarang ni mmg btol2 menarik.aku rase macam nak beli jer semua buku yang ade..haha..belek punye belek..haa..jumpa pon..Sifat-Sifat Pejuang Allah...penulis nye Mohd.Ali bin Abu Bakar..aku memang cari buku macam ni..untuk majukan diri sendiri..yeah..beli beli..haha..beli aje keje..takpe..good investment..jalan sket kat depan...ade lagi yang aku tertarik..malah mmg aku tertarik abes!!..judul bukunya. "Medicine of the Prophet"... memang syok abes aku tgk buku ni..diterjemah kan dari hasil tulisan Ibn Qayyim al-Jawziyya dalam bukunya Zad al-Maad...rm89...aduyaii..cadangnya tadi nak beli sluar jeans..erm..pk pk...alaaa...jeans banyak jer kat umah tu...xde jeans kain pelekat adee..belii..bagus buku ni...
"Medicine of the Prophet is a combination of religious and medical information, providing advice and guidance on the 2 aims of medicine- the preservation and the restoration of health- in careful conformity with the teachings of Islam as enshrined in the Quran and hadith..."
...nak tau selanjut nye..beli buku ni...x rugi wa cakap lu...Rajin rajin la membaca wahai sahabat2 ku...tambah ilmu kita..termasuk diri aku ni..cptn botak...buku belambak...abeskan semua nya...orang lain rajin bace tp xde duit nak beli buku..ni plak ko yang berkemampuan membeli tp malas membace..aduyai..ade satu lagi buku sbnrnye..soal jawab praperkahwinan???!!!!!!...haha..saje saje tambah ilmu je..tak plan ape ape pon..tp kalau ade rezki ape salah nye..haha..astaghfirullah..ade satu lagi buku aku berminat tadi...novel Islamiah..Salahuddin Al-Ayubbi...tp ape kan daya...duit pon tinggal helaian berwarna biru saje..huhh..
semua sekali ade...masyaAllah...9 buku nak bace??!!!...aaa..x pe x pe..niat dah ade..insyaAllah aku abeskan semuanye..dan share ngan kawan kawan..
ok la sambil minum green tea..aku sudahi dengan "seorang yang berjaya dan produktif bertindak sebelum berkata kata..dan bertindak selaras dgn kate katenye"...wallahualam..
Aku yang rase bersalah sentiasa.. Cptn Botak

PS:pagi tadi aku melencong ke KLCC sebab malas ke Hosp Sg.Buloh...xde mood..haha..

No comments: