Wednesday, July 9, 2008

Life..

assalamualaikum wbt..
lenguh nye badan lepas bangun tidur...duk sebok chatting...surfing..ari ari bangun lambat...rase nye lepas ni x ley dah kot..sebab minggu depan aku start practical..jauh lak tuh...sbnrnye semalam aku happy..sebab aku chat ngan Dia~~...bley plak dia kejap serius kejap ok...hehe..x pe la..dapat jadi kawan pon aku dah bersyukur pada Allah..lebih tu wallahualam..tengok rezeki la.. :) ..lagipon tu la the 1st time aku berjaya chat dgn Dia~~...adakah the 1st and the last????....haha wallahualam..terpulang pada pemilik badannya utk menilai aku..cam aku cakap, jadi kawan pon aku dah bersyukur...
Berbalik pada tajuk aku nih..Life...kehidupan kite di bumi ni...sebenarnya kejap je..pejam celik pejam celik dah pon umur 24...aku pon cam x caye dah pon masuk final year...dulunye aku gi simferopol..mase awal2..teringat aku gi rumah rajagopal...di hidangkan sekotak air milo..hehe...sampai la sekarang aku dah final year...5 tahun tu..sekejap je..and kalau la aku terus menerus leka macam ni..tanpa aku sedar ajal pon akan tiba..tiada orang yg tahu bile..Allah saje yang tau...pokoknya, aku kene lah bersiap sedia dari skarang..dengan bekalan untuk kebahagian di akhirat kelak...bak kate seorang ustaz mase kuliah magrib kelmarin..."Islam selaku agama fitrah menggesa manusia mencari rezeki yang halal untuk menikmati kebahagian hidup di dunia..dan jangan lah kite lupe akan bekalan untuk kebahagian kite di akhirat kelak"...
tp aku ni banyak lebih pada duniawi saje...jahilnye aku ni..insyaAllah aku perbaiki diri aku nih...aku ni hamba yang lemah..kalau di csmu banyak kawan2 yang mengingatkan...skang ni dah di msia...dah senang dengan kemewahan...terpulang pada diri sendiri la..tak pe...insyaALlah captain botak boleh...lagi pon Alhamdulillah la..lepas PAS menang area Melawati ni bley dikatakan hari hari ade ceramah lepas magrib...lepas subuh tu ade juga..tp lumrah manusia seperti aku ni liat sket nak kluar rumah kol 5 30 pagi...tapi takpe..aku akan usaha la..baru2 ni dalam satu ceramah, ustaz tu ckp..jage lah aqidah kite...yakni kepercayaan kite pada Allah..pemusatan kepercayaan kite pada Allah di hati kite..ibaratkan line maxis...or celcom...or umc...or etc...apebila jauh nye coverage line2 ini dari pusat nye..ape jadi??...xde line la kan...x ley nak call...same la hati kite ni...lagi jauh kite dari melakukan amal ibadat..melakukan ape yang di suruhNya..jadinye...lagi jauh la kite dari Allah SWT...
Satu hari tu mase di masjid..ustaz tu cerite tentang kegiatan black metal...aku ingat bende ni dah abes dah...x abes abes lagi...sedih btol aku dgr cerita black metal ni...dan missionaries..tu lah...dah nak akhir zaman..macam ni la jadinya...jadi aku menyeru la pada semua yang bace ni..dan aku berdoa la utk diri aku..family members dan juga kawan2...agar ALlah pelihara kite dari semua benda2 yang tak baik ni..takut aku dgr pasal missionaries nih...korang bayangkan la...Seorang perempuan berusia 21 tahun..yang dah terpesong aqidahnya...berjaya di masukkan dalam Islam semula...tp dia ckp.."ustaz, saye ni anytime jer bley kluar balik...."maknanye dia belum 100% pulih...alasannye...imannye boleh di jual beli..bayangkan la...orang yang berjaya dipesongkan akan di beri wang rm40K...cash...bayangkan la...duit ni mmg perosak...sape yang gile duit...berjage jage lah..ya Allah pelihara la kami ya Allah..aku ni takde la baik sangat..aku pon banyak kelemahan...in fact aku ni lagi kurang ilmu nye berbanding kawan2 yang lain...tp aku menyeru la kawan2..or sape2 yang bace aku nye blog ni...rajin rajin la kite ke masjid dengar ceramah2 nih...kalau ade yang selit2 politik tu kite buang jauh2...amik yang penting...buang yang keruh amik yang jernih...aku selalu terpk..umur dah nak 24...pup pap pup pap...dah nak kawin!!...jadinye aku kene la tambah ilmu aku...nak carik calon plak macam si Dia~~...tak dapat Dia~~ pon dapat yang character yang same pon hamba bersyukur :) .. jadi walaupon aku ni single... but im not available..haha..gile perasan..bukannye ape..aku x nk orang salah anggap..b4 ni aku ade ckp...yang kalau aku ade baik dengan sape2..tujuan aku adalah untuk jadi kawan saje..x lebih..x nk la orang ckp aku ni jahat ke ape kan..aku anggap semuanye sape..untuk menjadi lebih dari kawan..tunggu nanti sesape yang parents aku pi umah nye tahun depan, dia lah orang nye...haha..kuat berangan sey aku nih...
Erm..bestnye duduk malaysia...ade family...tenang je rase ati ni...ade rumah..ade bilik sendiri..ade kete...ade internet 24hours..haih...ape lagi yang aku nak???...dah cukup semuanye...x jugak bersyukur...x jugak reti2 nak tinggalkan larangan ALlah...rezeki ari ari datang..celik mate bangun tido...tgk internet on...dah rezeki..celik mate dalam islam..dah rezeki...mak plak call cakap dia nak blanje tiket flight balik ukraine..dah rezeki lagi...turun bawah makanan ade untuk breakfast..rezeki lagi..rezeki rezeki..ya Allah..tp aku ni tetap juga jahil dan terus menerus tak bersyukur..ya Allah berilah ku petunjuk...ampunkan lah aku ya ALlah...
Member2 banyak dah kerja...dulunya kalau lepak banyak benda2 kosong yang di sembangkan...berbeza dgn skrang...diorg semua dah matang...alhamdulillah..kawan2 aku semuanya dah berjaya...dah berkerja..yang belum bekerja tu aku yakin korang akan kerja juge..insyaAllah..duit ley carik..duit tu milik ALLah...x usah risau...kalau kite usaha..insyaAllah kite akan dapat merasai kemewahan idup di dunia ni...
Jap lagi aku nak kluar ni...aku ngan Bija ari ari duk planning nak breakfast dekat boyan...x pernah berjaya...planning baik ari2...tapi hampeh...bangunnya lambat..skang aku nye plan nak gi jumpa topek..amik invois and result aku..tp bile nak gi nye aku pon tatau...tu la pekkk...ko dok jauh sangat aaa...duk banting lak tu...erm ok la...rasenye macam panjang je aku tulis nih..aku ciow lu...Assalamualaikum warahmatullahitaala wabarakatuh..

No comments: