Friday, July 25, 2008

Decisions..

Assalamualaikum wbt..
kembali lagi kite dalam rancangan...bersama cptn botak!!..haha..lawak murahan di waktu malam..al maklumlah...guek baru pulang...dah kol 3 pagi...astaghfirullah...dah serupa burung hantu dah aku ni...biasa lah..jumpe kawan2 yang belajar same2 sejak sekolah rendah...mesti la rase rindu..."yukss..haha"...lepak ngan fizam,ali,udin and abu(baru balik nih..dah doc)..aina pon ade tadi...lepak nye lepak...gelak tak ingat dunia..ya ALlah..semoga kau pelihara ilmu2 ku di dada nih..kalau x hilang la..hehe...
Decisions...keputusan..pagi tadi sembang-sembang ngan Big Boss...pasal decisions..Bos kate..in life..kite hanya belaja teori jer untuk membuat keputusan..tp secara praktiknye kite pelajari melalui pengalaman kite...experiences..and berdasarkan keputusan yang kita pilih tu..baru la kite tahu tahap kematangan seseorang tu..bagi aku..suatu keputusan yang dibuat...haruslah berdasarkan kalau dari segi Islam yess..al-Quran and hadis..or kalau yang kurang ilmu tuh..asalkan x bercanggah dengan Islam sudah bagus...(tapi aku yang jahil ni selalu je buat keputusan yang bercanggah dengan Islam....) ... orang ukraine makan pengat..sendiri mau ingat..
Selain dari tu...keputusan yang kite buat ni mesti la memikirkan akan ape kebarangkalian yang akan berlaku..yang positif and negative..
Selama ni keputusan yang aku semuanya memikirkan tentang orang..tak pernah aku buat keputusan untuk kebaikan diri sendiri.bayangkan la...itu pon still aku ni di hina dan di umpat sebilangan kawan...x pe la...antara hamba itu dengan tuhannya lah...none of moi bisness...
Yang penting dkat sini...akan datang suatu mase di mane aku kene berdiri sendirian..tanpa bantuan kedua ibu bapa aku..tanpa nasihat kawan2..untuk membuat decision...for my future life...this is the new beginning...
Skarang guek sudah mengantuk...esoknya usop kawin...aku doakan usop berbahagia hingga ke anak cucu...semua dah kawin... :)

Cptn botak pening...

No comments: